GRANIT butikksystem - Fem tips for effektiv og vellykket utforming av salgslokalene dine

Når du setter opp dine egne salgslokaler, er det et par ting du bør vurdere. Hvilke varer brukes best hvor? Hvordan skal de enkelte butikkmodulene ordnes? Hvordan iscenesetter jeg produktene mine?

1. Sett tilbudet ditt i riktig lys

Sørg for at du har riktig belysning i salgslokalene dine. Ved å bruke lyslister og downlights i taket kan du skape effektiv og vennlig grunnbelysning. I tillegg kan du skape en hyggelig og privat atmosfære med indirekte lys, for eksempel ved å belyse vegger eller ved lavere hengende lys over salgsbord og utstillinger. Samtidig er det fornuftig å sette spesifikke tonefall. På denne måten kan individuelle produkter samt høydepunkter og tilbud fremheves separat med målrettet belysning ved bruk av individuelle spotter.

 

2. Mindre er (nesten alltid) mer

Design salgslokalene dine etter mottoet "klasse i stedet for masse". Overbevis kundene dine med et tydelig utvalg av utvalgte varer. Less is more her. Men sørg også for at det opprettes tiltaksområder på spesielle punkter. Disse oppmuntrer kundene dine til å gjøre spontane kjøp og viser at du har attraktive tilbud. Gi kundene den nødvendige bevegelsesfriheten og sørg for avslappet shopping.

 

3. Orden og struktur

Lag en tydelig struktur på produktene, ordne artiklene dine etter produktgrupper og merk tilbudene dine. Gi produkthøydepunkter en attraktiv plass på hyllen og vær oppmerksom på riktig plasseringshøyde. Fast plassering av varer på ett og samme sted, entydige produktbetegnelser og tydelig prisinformasjon gjør at faste og nye kunder raskt og enkelt kan finne frem i sine salgslokaler.

4. Alltid oppdatert

Inkluder nye produkter fra GRANIT og andre produsenter i sortimentet ditt i god tid og overbevis kundene med deres aktualitet. Stol på en balansert blanding av populære klassikere og innovative nye produkter for produktporteføljen din. Juster vareutvalget ditt i henhold til de sesongmessige behovene til kundene dine.

 

Sørg også for at hyllene lagerføres jevnlig, unngå tomme hyller og ledige plasser – kundene dine kan ikke kjøpe det som ikke står i hyllen.

 

5. Fremheve høydepunkter

Skap nok ledig plass for spesielle produkthøydepunkter som du setter i rampelyset. Gjør kundene dine nysgjerrige på nye produkter og skap kjøpsimpulser ved å posisjonere nye varer på en gjennomtenkt og tiltalende måte.

 

Bruk verktøy som GRANIT kampanjemodul eller ekstra salgsromsutstyr fra GRANIT for å fremheve nye varer. Arbeid med tydelig merking og målrettet belysning for å effektivt presentere nye produkter og tilbud, effektivt sette salgsimpulser og øke salget ditt.

Dette kan kanskje interessere deg også:

GRANIT Shop System

mer info

Scan 2 Order

further information

Shop and warehouse label printing

further information